Діяльність ГО «Антикорупцiйне Бюро в Україні»

Днiпропетровське обласне управлiння ГО «Антикорупцiйне Бюро в Україні», яке дiє на пiдставi ст. 18., ЗУ «Про засади запобiгання i протидiї корупцiї» від 2011 року, з  метою повідомлення  спеціально уповноважених суб’єктiв, о можливих корупцiйних діях з боку посадових осiб. Здiйснює постійний громадський нагляд за порушенням посадовими особами антикорупцiйного законодавства на територiї Днiпропетровської областi, та існує з червня 2013 року.

Починаючи з лютого місяця 2014 року, після революції гідності «АБвУ» вийшло на край важливий рівень  для суспільства, та провело деяку роботу по догляду за порушеннями антикорупційного законодавства в межах діючого на теперішній час законодавства.

А саме:

 1. Наприкінці червня 2014 року до Днiпропетровського обласного управлiння громадської органiзацiї «Антикорупцiйне Бюро в Україні» звернулися перевізники, що приймали участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Кривий Ріг, який мав відбутися 26 червня 2014 року з проханням перевірити законність організації та проведення вказаного конкурсу, оскільки з незрозумілих причин даний конкурс був визнаний таким, що не відбувся.

         26 червня 2014 року на виконання Рішення виконкому Криворізької міської ради від 14.05.2014 р. №139 «Про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування та затвердження його умов» в приміщенні виконкому Криворізької міської ради мав розпочатися конкурс з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Кривий Ріг. Порядок проведення зазначеного конкурсу регламентовано Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування». Організатором даного конкурсу визначено відділ транспорту і зв’язку виконкому Криворізької міської ради.

         Відповідно до порядку проведення конкурсу організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення по конкурсу з числа представників відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансінспекції, Державтоінспекції та громадських організацій утворюється постійний або тимчасовий орган – конкурсний комітет, у виключній компетенції якого відповідно до п.47 Постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» є прийняття рішення про результати конкурсу на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

         Однак, всупереч вказаній нормі, під час проведення конкурсу 26 червня 2014 року у присутності перевізників-претендентів, які подали документи для участі у конкурсі, представників громадських організацій міста та області, а також в присутності лише 5 із 12 членів конкурсного комітету було прийнято, а потім оголошено секретарем конкурсного комітету рішення про визнання конкурс таким, що не відбувся по причині того, що на засідання не з’явилась більшість від складу конкурсного комітету. Варто зазначити, що прийняття рішення щодо визнання конкурсу таким, що не відбувся є також результатом конкурсу та не може бути прийняте ніким іншим крім більшості від складу конкурсного комітету на закритому засіданні. І той факт, що на засідання не з’явилася більшість від складу конкурсного комітету не дає право секретарю чи голові конкурсного комітету приймати будь-які рішення стосовно результату конкурсу замість колегіального органу – конкурсного комітету.

         Перевізники, що приймали участь у даному конкурсі, а також представники громадських організацій області звернулися до Дніпропетровського обласного управління Антикорупційного Бюро України з проханням розібратися зі ситуацією, що склалася на конкурсі з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Кривий Ріг, що мав розпочатися 26 червня 2014 року, оскільки мають підозру, що прийняття незаконного рішення щодо визнання даного конкурсу таким, що не відбувся. А відбулося в інтересах перевізника, який подав для участі у конкурсі транспорт, що не відповідав вимогам Закону України «Про автомобільний транспорт» та Постанові Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» та мав бути недопущений до участі у конкурсі.

 По цій справі був наданий запит на ім.»я мєра м. Кривого Рогу Вілкулу Ю.Г. – тендер був скасований, та оголошений новий конкурс.

  2. 16.09.2014 року до Днiпропетровського обласного управлiння   громадської органiзацiї «Антикорупцiйне Бюро в Україні», з письмовою заявою звернувся мешканець с. Хуторське громадянин Зелений Федір Петрович, 14.09.1961 р.н.

Який повідомив, що на протязі  великого часу в с. Лобойківка, громадянином Романченко Олексіем Анатольовичем, 1979 р.н., мешкає: Петриківський р-н, с. Лобойківка, вул. Тельмана,5а, здійснюється  підприємницька діяльність з порушеннями законодавства України. А саме: виробництво та реалізація євро заборів у великій кількості. При цьому наймані робітники, які працюють на виготовленні євро заборів, не оформлені взагалі, а попереджені власником у тому, що у разі перевірок контролюючими органами, повідомляти їм, що вони (робітники) є родичами та просто допомагають по господарству.

       Так одному із робітників Зеленому Руслану Федоровичу, ЯКИЙ У ТЕПЕРІШНІЙ ЧАС НЕСЕ СЛУЖБУ У ЗОНІ АТО, вказаний підприємець зарплатню сплатити відмовився (2600 грн.).

       Економічні злочини не є суб,єктом порушення  Антикорупційного  законодавства України, як що в цієї справі не задіяні державні посадовці. Але Романченко О.А., поширює чутки серед односельців, що його підприємницьку діяльність «кришують» посадовці Петриківського РВ з повідомленням займаних посад так званих «кришувальників».

       На підставі цих розповсюджених чуток, Романченко О.А., каже що Він не боїться звернень громадян до Петриківського РВ, які працювали у цього підприємця, але не отримали зарплатню. Тому не боїться покарань з боку будь яких органів. По цій справі був наданий запит до керівництва Петриківського РВ – відповідь очікуємо.

      3. 22.07.2014 року до Днiпропетровського обласного управлiння   громадської органiзацiї «Антикорупцiйне Бюро в Україні» повторно звернулися група громадян в особі Куратева С.С., та інші, які обурені ходом розслідування кримінальної справи № 12013040460000401, яке знаходиться в провадженні СВ Криничанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області.

 Не дивлячись на те, що Прокуратурою Дніпропетровської області здійснюється контроль за даною справою, слідчі дії з боку СВ Криничанського РВ по цієї справі не проводяться, також про хід провадження заявникам повідомити відмовляються. По цій справі був наданий повторний запит до Дніпропетровської обласної прокуратури – була отримана відповідь справа під контролем.

4. 25.09.2014 року  до Днiпропетровського обласного управлiння   громадської органiзацiї «Антикорупцiйне Бюро в Україні» в третє звернулися група громадян в особі Куратева С.С., та інші, які ще більш обурені ходом розслідування кримінальної справи № 12013040460000401, яке знаходиться в провадженні СВ Криничанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області.

 Не дивлячись на те, що Прокуратурою Дніпропетровської області здійснюється контроль за даною справою, слідчі дії з боку СВ Криничанського РВ по цієї справі не проводяться, також про хід провадження заявникам повідомили:- « що кінця цієї справи не видно…».

З цих повідомлень слідчої,  ГО « АБвУ» разом із заявниками робимо попередній висновок, що ця справа затягується   посадовими особами Криничанського РВ навмисно.

В свою чергу на усі заяви до Прокуратури Дніпропетровської області та інших органів, були надані стандартні та очікувані в таких випадках відповіді.

Тому громадяни  втратили надію на справедливе рішення по цієї справі.

З метою запобігання спуску цієї справи на «гальмах», прохаємо,  замінити  територіальну юрисдикцію по цієї справі, та передати розслідування до іншого територіального органу в межах чинного законодавства України. - відповідь від Прокуратури Дніпропетровської області очікуємо.

5. В вересні 2014 року до «АБвУ» звернулася громадянка Омельченко Л.В., з заявою про те, що робітником однієї із районних прокуратур м. Дніпропетровська, використовуючи посадове становище,обманним  шляхом заволодів квартирою заявниці. По цієї справі ведеться ретельна робота.

6. Деякі співробітники Дніпропетровського управління «АБвУ» разом з робітниками СБУ, викрили злочинну діяльність громадянина Б., який під виглядом волонтера збирав кошти буцімто  для підтримки Української армії, але в дійсності зібрані кошти направлялися до сепаратистів так званої «ДНР».

7. Деякі громадські активісти Дніпропетровського «АБвУ», під час проведення акцій протесту в травні місяці прихильниками старої влади (КПУ), були здійснені заходи по охороні будівлі прокуратури Дніпропетровської області, від можливих погромів та захвату будівлі, з метою недопущення знищення карних справ, заведених проти деяких посадовців.